Haaien - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Beenker - WaarBenJij.nu Haaien - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Beenker - WaarBenJij.nu

Haaien

Blijf op de hoogte en volg Wouter

25 September 2014 | Australië, Sydney

Precies een maand geleden sinds mijn vorige bericht. Tijd voor een nieuwe update:

Ondertussen alweer bijna twee maanden in Sydney en de tijd vliegt voorbij. Want ook afgelopen maand was weer genoeg te beleven. Naast de Blue Mountains zijn ondertussen ook de andere twee nationale parken rondom Sydney (Royal National Park en Ku-Ring-Gai Chase National Park) verkend. In de laatstgenoemde zijn we zowaar nog een nacht blijven kamperen met onze tent tussen de wallabies en hun uitwerpselen in. Dag later met een gele kano het water opgegaan, met mijn bloedende voet in het water. Blijkt achteraf dat hier ook gewoon haaien zitten.

Ondanks het feit dat ik al bijna twee maanden in Sydney zit zijn er nog genoeg dingen naast mijn accent waaraan de mensen mogelijk herkennen dat ik uit Nederland kom. Zo is bij de eerste zonnestralen meteen de korte broek uit de kast gehaald. Ben ik nog steeds bijna 2 meter. En is er al verschillende keren gezwommen in ijskoude wateren in de nationale parken. Maar ach, fack it...

Naast alle ultimate survival hikes in de barre omstandigheden is er natuurlijk ook nog genoeg in de urban jungle van Sydney te beleven. Zo vinden we nog genoeg redenen om te feesten. Van verjaardagsfeesten tot de Chileense onafhankelijkheid en van een gewone kroegavond tot festivals zoals Defqon. Maar natuurlijk gaat dit alles gepaard met een keurige aanwezigheid op stage.

Helaas nog maar een dikke maand voordat ik alweer afscheid moet gaan nemen van het leven in Sydney. Maar dan gaat het echte avontuur beginnen. Zo vlieg ik ergens in het begin van november richting Nieuw-Zeeland om vanuit daar nog een aantal maanden te gaan backpacken!

• 29 September 2014 - 11:55

Gerry:

zo juist je verslagen gelezen ziet er geweldig uit geniet maar lekker van deze bijzondere tijd

het beenker weekend was erg gezellig prachtig weer en met je ouders gepraat en dit mailadres gekregen

ik ga je nu volgen goede reis groetjes uit BEST gerry