Spierpijn - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Beenker - WaarBenJij.nu Spierpijn - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Beenker - WaarBenJij.nu

Spierpijn

Blijf op de hoogte en volg Wouter

05 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Aangezien ik vanochtend een mail van mijn begeleider kreeg dat ik niet om 10 uur maar pas om 1 uur vandaag hoef te beginnen heb ik mooi de tijd om jullie bij te praten over mijn eerste dagen in Sydney.

Afgelopen donderdag, vroeg in de ochtend opende ik mijn raampje in het vliegtuig en werd ik meteen aangenaam begroet door het reusachtige Australië met opkomende zon. Na de lange rij bij de douane door te zijn gekomen was ik dan toch echt officieel down under.

Daarna de bus gepakt naar mijn nieuwe huis, Edgecliff Road, wat mooi op een heuvel ligt en vanwaar je alsnog de Harbour Bridge kunt zien. Naast dat mijn huis vol zit met leuke huisgenoten is mijn nieuwe thuis ook op maar 20 minuten loopafstand van het befaamde strand Bondi Beach. Geen reden om te klagen dus.

De eerste dagen was ik vrij en gebruikte ik om het strand en Sydney zelf te verkennen. Het is alsnog vrij lastig om niet te verdwalen in zo een grote stad. Maar omdat je niet als een te grote "newbie" wilt overkomen durf je toch niet te vragen naar de route naar Sydney Opera House en blijf je maar stug doorlopen net alsof je precies weet waar je heen gaat. Daarnaast blijft oversteken een lastige opgave, want moet je nou eerst naar links of toch naar rechts kijken als ze aan de andere kant van de weg rijden?

Daarnaast leef ik momenteel gezonder dan in Nederland. Iedere dag keurig fruit aan het eten en zowaar al tweemaal gaan hardlopen. Motivatie voor hardlopen is ook niet moeilijk aangezien Sydney met de Coastal Walk een route heeft waar zelfs de grootste onsportievelingen nog jaloers op worden. Helaas kwam ik er ook achter dat Sydney flink heuvelachtig is waardoor lopen werd bemoeilijkt door een enorme dreun spierpijn.

Ten slotte was gisteren ook de eerste dag van mijn stage. Maar naast wat papierwerk invullen en rondleiding door het lab was er nog niet veel te doen. Ook kwam ik erachter dat de Psychology Derpartment van UNSW waar ik aan het werk ga behoort tot de top 10 van de wereld. Vanmiddag zal ik aan de eerste experimenten beginnen en er uiteindelijk voor zorgen dat ze nog een plek in die top 10 zullen stijgen.

Groetjes aan iedereen en tot het volgende verslag!

PS mocht je willen bellen of sms'en, mijn Australische nummer is: 0416708420

  • 05 Augustus 2014 - 10:02

    Annerie:

    Ben nu wel heel benieuwd of je het Opera house hebt gevonden of niet..? Enorme cliffhanger! Veel succes vanmiddag! X

  • 05 Augustus 2014 - 11:24

    Wouter:

    Zie foto.... Heb hem gezien vanaf Harbour Bridge en vanaf de overkant, ga dit weekend waarschijnlijk nog naar de Botanic Gardens van waaruit ik hem nog uit een andere hoek kan fotograferen.

  • 05 Augustus 2014 - 12:28

    Keepvogel:

    Beenker don't forget the landnumber knolesellary. Verder: pittig chill

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

De Grote Verbrand-zijn-down-under Tour

Stage en backpacken in Australie en Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

12 November 2014

Vliegen

25 September 2014

Haaien

24 Augustus 2014

Resultaat

05 Augustus 2014

Spierpijn

30 Juli 2014

WIFI
Wouter

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 4710

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 02 Maart 2015

De Grote Verbrand-zijn-down-under Tour

Landen bezocht: